Blog

Je to tady. Blíží se žáky i učiteli milovaný konec školního roku a vidina sladkých 2 měsíců volna, které se využívají na restart a dobití baterek po 10 náročných měsících. Je to ovšem i období toho známého "nic nestíhám!", "nemám dostatek známek!", "nestíhám tematický pán!" nebo "musím jet na školní výlet". Znáte to? Nejste v tom sami. Neznáte?...

Tento týden jsem měla možnost navštívit dvě školy v německém Bielefeldu – Laborschule a Oberstufen-Kolleg. Jedná se o školy, které byly založeny již v 70. letech bielefeldskou univerzitou jako školy pro univerzitní výzkum. I když byly školy založeny před 50 lety, jsou příkladem toho, jak může vzdělávání vypadat jinak.

Vyvážení pracovního a osobního života je klíčové nejen pro každodenní pohodu, ale i pro dlouhodobé udržení zdraví a spokojenosti v profesi učitele. Učitelství je práce náročná a vyžaduje celého člověka – soustředěného, kreativního a trpělivého, který je schopný zvládat různé role, od vyučování až po komunikaci s rodiči a vedením školy. Je ale...

Jedná se o klíčovou dovednost, která otevírá brány nekonečného poznání a rozvoje. Schopnost efektivně rozumět, interpretovat a využívat text je neocenitelná v každodenním životě i ve vzdělávání. Je to dovednost, která nezávisí pouze na českém jazyce, ale má významný vliv na úspěch ve všech oblastech učení.

Učení není pouze o přijímání nových informací, ale také o schopnosti je udržet a využít. Reflektování a opakování jsou klíčové prvky, které posilují zapamatování a posouvají učení na vyšší úroveň. Proto se dnes, jak jste si odhlasovali na Instagramu, zaměříme na různé metody a aktivity, které podporují efektivní reflexi a opakování učiva. Tyto...

Myslím, že každý učitel se během své praxe setká alespoň s jedním žákem, který odmítne plnit zadané úkoly. Chvíle, kdy se žák uzavře do sebe, opře si hlavu o stůl nebo se začne vztekat či křičet, že úkol prostě nedokončí, mohou být mírně frustrující, zejména když učíte dobře připravenou hodinu, o které si myslíte, že půjde fakt dobře a žáky...

Tento den se budeme věnovat tématu náročných situací ve třídě, jelikož v každé třídě se mohou objevit momenty, které vyzývají učitele k flexibilitě, empatii a klidnému řešení. Tyto momenty ve třídě mohou vyvstat z mnoha faktorů – od osobních problémů žáků po nepředvídatelné okolnosti. A mohou být různorodé. Může to být konflikt mezi žáky,...

Vstoupit do učebny plné žáků s různými schopnostmi a dovednostmi může být jak výzvou, tak také příležitostí. Heterogenní třídy představují mozaiku rozmanitosti, kde každý žák přináší své jedinečné nuance do učebního prostředí. Ale jak efektivně pracovat s tímto mixem talentů a rozdílných učebních potřeb? Čtěte dál a zjistěte, jak může různost ve...

Často se setkávám s tím, že žáci ve třídě neumí spolupracovat, při skupinových pracích si neumí rozdělit práci a jsou neochotní tvořit něco společně. Měli bychom žáky ale vést, že ne vždy můžeme vše zvládnout sami. Někdy potřebujeme podporu a spolupráci týmu, abychom dosáhli požadovaného výsledku. Ale ne vždy bude náš pracovní tým plný lidí, se...

Tento den se budeme věnovat pozitivnímu klimatu ve třídě. Začneme ale trochu jinak Zavřete si oči a představte si místo, kde se vám nejlépe pracuje či učí. Kde jste? Jak vypadá místo, na kterém se právě nacházíte? Co děláte pro to, abyste dosáhli úspěchu? Všechny věci, kterými se obklopujete, ať je to skvělá káva, či oblíbený playlist na...